piątek, 1 marca 2019

Marzec Miesiącem Kobiet


Ci co obserwują mnie na Instagramie, już trochę wiedzą o moich planach na marzec.

Ze względu na obchodzony 8 marca Międzynarodowy Dzień Kobiet, postanowiłam, że marzec nazwę Miesiącem kobiet i poświęcę go literaturze kobiecej.

Mimo, że czytam bardzo dużo, wydaje mi się, że za mało wybieram książek o kobietach. Owszem wiele z tego co czytam jest pisane przez kobiety i kobiety są głównymi bohaterkami, jednak większość z nich jest "zwyczajnie obyczajowa". W marcu w dużej mierze chciałabym skupić się na literaturze krzyczącej kobiecością, feminizmem, silnymi kobietami. Przygotowałam wiele biografii, literatury popularnonaukowej. Wybrałam też kilka powieści które przez wielu uważanych jest za manifest kobiet. Starałam się dobrać lektury tak by ugryźć temat pod różnym kontem. 

I w związku z tym na blogu pojawią się posty rekomendujące Wam taka literaturę. W każdą marcową środę zamieszczę post 5 rekomendowanych przeze mnie książek z jakiejś grupy podobnych powieści. (który rozpocznie mam nadzieję całoroczny cykl postów). Mam Wam do pokazania bardzo wiele interesujących książek. Będą powieści YA, fantastyki, lit. kobiecej, książek o kobietach dla dzieci. Oprócz środowych postów będzie jeszcze wiele innych.
Na pewno pojawi się recenzja książki Michelle Obamy.
Będzie się działo!

Oprócz tego będą pojawiać się inne recenzje oczywiście i pewnie będę czytać też inne książki, ale chcę motyw miesiąca jest właśnie taki - Marzec Miesiącem Kobiet

Jeżeli ktoś chciałby się do mnie dołączyć - serdecznie zapraszam. Może będziemy się wzajemnie inspirować. Dawajcie znać w komentarzach co czytacie!

Zachęcam też do śledzenia mnie na Instagramie - ostatnio nawet się pokazuję i odzywam! No i tam będziecie mogli śledzić moje poczynania na bieżąco.

Na dziś to tyle!



2 komentarze:

  1. Pomysł cudowny!
    Mam nadzieję, że znajdziesz miejsce dla zapowiedzi jednej ciepełkowej historii, która powinna się ukazać już w przyszłym miesiącu! ;D
    Szaleństwo, miesiąc mnie nie było, a się pokazujesz na instagramusiu. Oj, muszę szybciutko tam wrócić!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie, trzymam kciuki za powodzenie planu. 😊

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia