piątek, 15 grudnia 2017

Fifteen Festive Favourites Tag [BLOGMAS DZIEŃ 15]

Czas porozmawiać o Świętach samych w sobie, a wydaje mi się, że najciekawszą formą będzie tag, więc serdecznie zapraszam na:


Tag został (najprawdopodobniej) stworzony przez Toma Fletchera, a ci co śledzą mój blog od jakiego miesiąca, na pewno wiedzą kim on jest. Mamy tu 15 ulubionych rzeczy, na nasze polskie potrzeby musiałam zmienić dwa bo nie wszystkie brytyjskie tradycje są i u nas.

Jak zwykle zapraszam do wspólnej zabawy:


1. Ulubiona potrawa



Barszcz czerwony z uszkami. Szczególnie ten robiony przez moją babcię. Nie tylko to, że jest wyjątkowo smaczny ale w Święta smakuje jeszcze lepiej.

2. Ulubiony Renifer



W Polsce jakoś bardzo nie przykładamy do nich wagi, prawda? Jedyny jakiego znam to Rudolf, ten z czerwonym nosem.

3.Ulubiony dzień Świąt


Wigilia, bo chociaż często zabiegana to ona rozpoczyna świętowanie. No i jest barszczyk.

4. Ulubiona piosenka świąteczna


Ulubiona to chyba O Holly Night ale konkretnie w wykonaniu Cary Brothers. Jednak moja playlista jest naprawdę długa, więc jeśli jesteście zainteresowani, zapraszam do dnia 3 Blogmas!

5. Ulubiony prezent


Na którąś Gwiazdkę dostałam taki wielki, wiklinowy fotel z miękką poduchą. Nadal to jeden z moich ulubionych mebli w pokoju.

6. Ulubiony Świąteczny film


Kevin sam w domu bo choćbym nie wiem jak się starała hejtować, śmieć się, że znów leci na Polsacie... na końcu i tak oglądam.

7. Ulubiony smak świąt


Muszę coś dodawać?

8. Ulubiona kolęda 


Cicha noc. Bóg się rodzi. Lulajże Jezuniu... po prostu lubię kolędy. A wiecie co najbardziej? Gdy jestem na pasterce, w kościele jest ciemno, wszyscy trochę przemęczeni, przejedzeni i nagle wchodzi pierwsza kolęda i setka gardeł śpiewa na całego bo czekali na to rok. Best Thing Ever.

9. Ulubiona dekoracja świąteczna




To właściwie kilka rzeczy, bombek. Moja mama jak ja byłam mała, a ona studiowała zaocznie w Krakowie, w czasie świat przywoziła ze zjazdów takie piękne bombki: domki, bałwany. Niestety nie przetrwały próby czasu. Kiedy ja poszłam na studia postanowiłam robić to samo, jako prezent dla mojej rodziny. Mama, tata i brat co roku dostawali jakieś fajne bombki i muszę przyznać, że nie ma lepszej dekoracji świątecznej.

10. Ulubiony świąteczny zapach


Kupowanie świeczek to stresujące zajęcie. Po pewnych trudach zrozumiałam jednak coś - liczy się tylko zapach pierniczkowy. Generalnie chyba chodzi o cynamon. Lubię ten ostry zapach. Teraz mam ochotę na pierniczki. 

11. Ulubiona świąteczna reklama


Stara reklama Coca-Coli, ta z ciężarówkami z lat 90. Bo nic tak bardzo nie kojarzy mi się w TV z Świętami. No i kiedy ona się pojawiała wiedziałam że "coraz bliżej święta".

Chociaż... pamiętacie zeszłoroczną reklamę Allegro?


To może być nawet lepsze niż Coca-Cola...

12. Ulubiona świąteczna tradycja


Kolacja wigilijna. Dla mnie coś co absolutnie powinno być nietknięte przez komercję i inne głupoty. Wigilia powinna być niezmienna. Tradycyjna. Rodzinna. Z barszczem czerwonym z uszkami.

13. Ulubione miejsce na spędzenie Świąt


W domu. Bo nie wiem czy pod palmami byłoby to samo.

14. Ulubiona świąteczna ciekawostka


Amerykańscy naukowcy wyliczyli że Święty Mikołaj musi odwiedzić 822 domy na sekundę aby dostarczyć wszystkie prezenty na całym świecie w Wigilię i musiałby lecieć z szybkością 402 km na sekundę.

15. Ulubione akcesorium bałwana


Marchewa musi być. Klasycznie. Wiem że najwięcej frajdy było w wyszukiwaniu mu czapki, szalika i rąk, ale to marchewa dopełnia wszystkiego! No i zawsze to pytanie to ją wetknie!

KONIEC!

15 rzeczy na 15 dzień miesiąca!


Ktokolwiek jest chętny na podzielenie się swoimi 15 ulubionymi rzeczami, zapraszam serdecznie. Miejsca w komentarzach jest aż nadto. 

Do zobaczenia jutro! Będzie o filmie na którym byłam w środę  o którym mówią wszyscy.

Dni do Świąt
Jeśli podoba ci się to zdjęcie to daj mu lajka i zaobserwuj mnie!

2 komentarze:

  1. Bardzo ciekawy tag. Reklama Coca-Coli też jest moją ulubioną. A najlepszym smakiem świąt i dla mnie są właśnie mandarynki. :D Poza świętami nie smakują już tak samo. :D

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia