wtorek, 12 grudnia 2017

Ultimate Harry Potter Tag [BLOGMAS DZIEŃ 12]

Bo Harry'ego Pottera jest u mnie stanowczo za mało, a co jak co, te książki bardzo kojarzą mi się z Bożym Narodzeniem.


Tag pochodzi z youtube. Trudno mi zidentyfikować twórcę. Sama go jednak przetłumaczyłam.

Harry Potter to wielka część mojego życia i gdy zobaczyłam ten tag od razu wiedziałam, że chcę się nim z Wami podzielić, bo to takie fajne podsumowanie mojego stosunku do Pottera. 
Oczywiście wszyscy czujcie się zaproszeni by wziąć udział. Chętnie poczytam Wasze odpowiedzi w komentarzach!

Bez dalszego przeciągania, bo to dość długi tag:

1. Ulubiona książka



Harry Potter i Więzień Azkabanu - bo była już troszkę doroślejsza, ale jeszcze wszystko się tak bardzo nie sypało. 3 tom ma w sobie coś szczególnego. Podoba mi się, że teraz na poważnie wszystko się rozkręca. A dodatkowo pojawiają się Huncwoci, co zawsze jest wielkim plusem.

2. Najmniej lubiana książka



Harry Potter i Komnata Tajemnic - Nie wiem co jest z tą książką, ale kogo nie pytam, to własnie ją wskazuje jak tę najmniej lubianą. Nie to, że jest zła, ale jak mam już wybierać to 2 tom podobał mi się najmniej.

3. Ulubiony film


Harry Potter i Kamień Filozoficzny - bo tak naprawdę to dzięki temu filmowi zaczęłam czytać książki. Pamiętam, że kuzyn pożyczył mi książkę na jakiś czas przed premierą filmu. Nie lubiłam czytać. Dobrnęłam chyba do momentu gdzie Harry zaczyna dostawać listy, nawet nie pojechałam do Hogwartu. Na urodziny tego samego kuzyna, jego rodzice zabrali nas na film i byłam urzeczona. Potem od razu zabrałam się za czytanie i HPiKT to pierwsza książka którą przeczytałam w całości, samodzielnie. I to dzięki filmowi. Dodatkowo to chyba najlepiej zekranizowana część. I do tego tak cieple magiczna.

4.  Najmniej lubiany film


Chyba nie mam takiego. Wszystkie mi się podobały w podobnym stopniu. Są elementy, których w filmach nie lubię, ale w każdym by się coś znalazło.

5. Ulubiony cytat



Pamiętam w jakim byłam szoku, gdy te słowa padły z ust Molly. Ona zawsze była silną kobietą, ale w tej scenie pokazała jak bardzo silna jest.  Pamiętam jak czekałam na to w filmie. I pamiętam jak ta scena się pojawiła cała sala zaczęła bić brawo. Molly Weasley jest mistrzynią

6. Ulubiony Weasley


Każda scena z nimi to absolutne mistrzostwo. Moja ulubiona to chyba jest śpiewają hymn Hogwartu do melodii marsza pogrzebowego.

7. Ulubiona postać kobieca


Dlaczego wszyscy zapominają o Hermionie? Mam wrażenie, że ludzie o niej zapominają. Swoich ulubionych bohaterów ludzie szukają na drugim planie, a tymczasem jedna z głównych bohaterek jest mądra, dojrzała, zabawna, potrzebna, silna, odważna. Hermiona jest bohaterką kompletną. Po co szukać dalej?

8. Ulubiony czarny charakter


Miałam wybrać Umbrdge, ale nikt nie jest tak genialnym czarnym charakterem jak Ten Którego Imienia Nie Wolno Wymawiać. Zatrzymajmy się na chwilę i popatrzy na to tak: Rowling wykreowała postać tak złą, że nawet jej imię wzbudzało strach. Postać potężną, na którą składało się czyste zło. Postać która dosłownie rozdarła swoją dusze na kawałki. Postać genialną, która samym swoim wspomnieniem czyniła zło.

9. Ulubiony męski bohater


Hello! Harry Potter jest najlepszą postacią całej serii. Nie wiem o czym tu można dyskutować. To co może nie zostało do końca uchwycone w filmach to sarkazm Harry'ego, to ta jego nieidealność, ale tez dobre serce. Harry był zabawny, odważny ale też zwyczajny. Na swoich barkach dźwigał olbrzymie brzemię ale w tym całym byciu Wybrańcem nie był doskonały. Za to go lubię. 

10. Ulubiony nauczyciel


McGonagall to nauczyciel jakiego chcielibyśmy mieć. Albo inaczej...jakiego byśmy wspominali po latach. Bo mimo, że była piekielnie wymagająca i surowa, to jeszcze była sprawiedliwa i dobra. Takich nauczycieli się ceni i tacy są najlepsi. Mam wrażenie że jeszcze dla Harry'ego i większości uczniów była jak druga matka. Lupin był świetny, ale bardziej jak kumpel. McGonagall była jak Keating z Stowarzyszenia Umarłych Poetów. 

11. Wolałabyś: umyć włosy Snape'owi czy słuchać przez cały dzień paplaniny Lockharta o sobie


Wolę myć włosy Snape'a. Zabiłabym Lockharta po 30 min.

12. Walczyć z nakręconą Belatrix czy z wściekłą Molly


Belatrix w swoich najgorszych dniach nie jest tak przerażająca jak Molly. Jak Panię Weasley coś wkurzy to nawet Voldemort nie miałby szans.

13. Podróżować do Hogwartu pociągiem czy latającym samochodem


Jest wygodnie, ciepło i jest jedzenie. 

14. Pocałować Voldemorta czy wziąć kąpiel z bąbelkami z Umbridge 


Jak między młotem i kowadłem. Ale podczas tej kąpieli mogłabym utopić Umbridge, prawda?

15. Lecieć na hipogryfie czy Błyskawicy


Myślę, że hipogryf jest bardziej nieokrzesany. A kto by nie chciał mieć latającej miotły? Na pewno to fajniejsze niż jakikolwiek inny środek transportu.

16. Czy jest postać do której stosunek masz inny w filmach vs książkach?


Książkowa Ginny a filmowa Ginny to dwie różne postacie. W książce Ginny jest zabawna, sarkastyczna, silna i kompletnie niezależna. W filmach jest beznadziejna. To nie wina aktorki a dennego scenariusza bo naprawdę jej związek z Harrym w filmie nie ma sensu. Ginny jest bo jest. W książce natomiast jest jedną z najlepszych postaci. 

17. Czy jest film który wolisz od książki? 



18. Richard Harris czy Michael Gambon - kto był lepszym Dumbledorem?

Nie zrozumcie mnie źle, Michael Gambon to świetny aktor i łatwo do niego jako Dumbledora przywykłam. Natomiast bardzo, bardzo odbiegał od książkowej wersji. A momentami aż za bardzo.


Ten moment z Czary Ognia wprowadził mnie w osłupienie. Bo w oryginale Dumbledoere delikatnie zapytał Harry'ego czy nie wrzucił swojego imienia do czary. Dumbledore Gambona prawie udusił Harry'ego.

W książce dyrektor był delikatny, dobry. Jak dobry wujek. Był zawsze tam gdzie go potrzebowali. Miał długą brodę, haczykowaty nos i okulary połówki. 


Taki był Richard Harris.

19. Jedna z najważniejszych wg ciebie rzeczy która nie została pokazana w filmach


Z filmów nie wiemy NIC o rodzicach Navilla. Nie wiemy dlaczego wychowywała go babcia. Nie wiemy dlaczego był tak zamknięty w sobie. Nie wiemy dlaczego w 4 filmie gdy na "Obronie przed czarną magią" gdy Moody pokazuje im zaklęcia niewybaczalne, Naville tak bardzo cierpi. To jeden z najważniejszych motywów w książce. Po filmach nie dowiemy się, że Harry w cale nie musiał być Wybrańcem, nie wiemy że Naville to silny chłopak, który nie zasłużył na to co go spotkało. Tak bardzo brakuje tej sceny ze Świętego Munga gdy poznajemy państwa Longbottomów.

20. Gdybyś mogła zrobić remake któregoś filmu, to którego?



21. Do którego domu sądziłaś że należysz?


Każdy był chyba w Gryffindorze. To najfajniejszy dom. Jest w nim Harry. Każdy ich lubi. Nawet Dumbledore daje im extra punkty. 

22. Do którego domu przydzieliło cie Pottermore?


Proud Slytherin. Długo zwlekałam z przydziałem, bo domów, bo bałam się że nie wyjdzie mi Gryffindor. Miałam rację. Jednak od momentu gdy zapadł wyrok, dumnie w żyłach płynie mi zielona krew, a każdy inny dom jest głupi


Żart. Moja przyjaciółka jest Gryfonem i osobiście sądzę, że  Gryfon i Ślizgon to świetne połączenie.

23. Które lekcje myślisz, że najbardziej byś polubiła?


Obrona przed czarną magią wydaje się najfajniejsza. Chociaż znając szczęście Hogwartu do nauczycieli tego przedmiotu mogłoby być z tym różnie.

24. Które zaklęcie byłoby najbardziej przydatne


Jestem leniem, a Accio bardzo ułatwiłoby mi życie.

25. Z którą postacią byś się najszybciej zaprzyjaźnił


Mam coś takiego, że zawsze sympatią darzę tych słabszych. Nie to że Naville jest słaby ale wszyscy go traktują raczej z dystansem. Jest bo jest, jest miły, ale w sumie kto by się nim przejmował.
Ginny natomiast byłaby świetną przyjaciółką. Myślę, że mogłabym się z nią dobrze dogadać.

26. Gdybyś mogła mieć jedno z Insygnium Śmierci to które?


Kto nie chciałby Peleryny Niewidki?! Zakładam, ze  świecie z taką peleryną miałabym już różdżkę więc nie potrzebuję takiej stiuningowanej. A kamień... mnie przeraża.

27. Czy jest coś w książkach co chciałabyś zmienić


Epilog. Był. Okropny.

Pamiętam nawet jak już w kinie, gdy pojawił się napis "19 lat później" cała sala rozbrzmiała jękiem zawodu. To było słabe i niepotrzebne. 

28. Ulubiony Huncwot


Wiadomo, że wzdychamy do Syriusza, ale... Wątpię czy jest wśród nich barwniejsza postać niż James. I to on przeszedł największą przemianę. Od rozpieszczonego gnojka do niezwykle oddanego przyjaciela i wspaniałego męża. 

29. Jaką jedną postać przywróciłabyś do życia


Bliźniacy nie powinni być rozdzielni. Nie wiem co Rowling ćpała gdy zabiła Freda. Bo nie tylko zabiła jedną z najfajniejszych postaci, ale też wiemy że George nigdy nie był taki sam.

 30. Insygnia Śmierci czy Horkraksy


Ok, dobrze. Wiem jak złowieszczo to brzmi, ale jakie to genialne było. Jakie okropne, ale fascynujące. Sama bym nie chciała się za bardzo rozstrzępić, ale tak... jest w tym wszystkim coś niesamowicie intrygującego.


Dużo frajdy sprawił mi ten Tag, jak wszystko związane z Potterem. Zachęcam Was do zrobienia go albo u siebie na blogu, kanale na YouTube, albo tu w komentarzach

Chciałabym jednak dodatkowo zachęcić ciocię ebi, bo chociaż może już nie robi Vlogmas ale też kocha Pottera i to tag idealny dla niej!

Podoba wam się ten gif? Kliknijcie w go ;)

A jutro wylejemy tu trochę hejtu.

Dni do Świat:
Podoba ci się to zdjęcie? Daj lajka! Jeśli do końca roku dobijemy tam do 500 obserwatorów to kto będzie miał szansę wygrać książkę z 1 punktu.

11 komentarzy:

  1. Świetny pomysł na post! UWIELBIAM Harrego, zawsze będzie to moja ukochana seria książkowa... Może skusze się na taki tag? W końcu w grudniu wolno więcej ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Freeeed!!!! *szlocha spazmatycznie*

    OdpowiedzUsuń
  3. Harry Potter był jedną z moich ulubionych serii dzieciństwa. Na blogu nic jeszcze o tym nie pisałam, więc postanowiłam sama wykonać ten tag. Zapraszam: https://zaczytana3.blogspot.com/. Swoją drogą podoba mi się twój blog. Może zostanę na dłużej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaki fajny wpis :) Miło się czytało, szczególnie, że też jestem fanką tych książek. Na większość pytań odpowiedziałabym zupełnie inaczej, ale jest parę odpowiedzi, które się zgadzają np. też jestem Ślizgonem według Pottermore (chociaż ja się tam chyba bardziej z Krukonami identyfikuję).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że Pottermore to wskazówka, wszak Tiara mogła zaakceptować twój wybór !

      Usuń
  5. ''Harry Potter'' dopiero przede mną. :D Jestem pewnie jedną z nielicznych, która jeszcze nie poznała tej serii. Oglądałam tylko filmy, ale książki koniecznie muszę nadrobić. ;)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia